kodėl Belizą būtina aplankyti (ne tik karališkiesiems)

Taip pat galėjome pamatyti, kaip arti buvo Gvatemala – siena tarp dviejų ginčytinų šalių nuo XIX a. „Štai kodėl aš labai džiaugiuosi, kad esu Sandraugos dalis“, – sakė Darrenas.

Santykiai ne visada buvo tokie įtempti; Ksunantuničo majai tikriausiai buvo sąjungininkai su Gvatemalos miestu Naranjo per savo klestėjimo laikotarpį maždaug 700 m. po Kr. Vos po 300 metų jie apleido Xunantunich, galbūt dėl ​​niokojančios sausros. Būtent vandens trūkumas, archeologų nuomone, slypi už daugiau nei tuzino skeletų ir kai kurių sudužusių keramikos dirbinių bankomato urve; jie buvo aukos lietaus dievams.

Tada atrodė ironiška, kad nors majai paaukojo savo vaikus iš nevilties dėl vandens, mūsų apsilankymas sausuoju metų laiku pasirodė kaip lietingas pražūtis, kai pradėjome savo nuotykius Ambergris Caye. Didžiausia iš dešimčių salų prie Belizo pakrantės, Ambergriso ekskursija su dideliu bilietu yra Didžioji Mėlynoji skylė, panardintas ir įgriuvęs kalkakmenio urvas, kuriame patyrę nardytojai pasineria į tamsią 410 pėdų gylį. Ketinome nardyti per jo 984 pėdų perimetrą ir skristi virš giliai mėlynos spalvos rašalo dėmės žydroje jūroje, tačiau abi keliones užklupo audros.

Taip ir padarėme tai, ką daro vietiniai, ir važiavome golfo vežimėliu į kaulus drebinančią kelionę iš Viktorijos namų paplūdimio idilės per greičio kalnelius ir duobes, sekdami eismo srautą į triukšmingą San Pedro. Čia, tarp spalvingų nardymo parduotuvių ir stendų, prekiaujančių raižytu medžiu, netoli nuo kelto, kuris iš žemyninės dalies plaukė moksleivius, radome „Belize Chocolate Company“, kuriai vadovauja britai Chrisas ir Jo Beaumontas.

„Mes mylime čia esančius žmones. Visi draugiški. Ir niekur šalyje nėra greito maisto“, – sakė Chrisas, įteikdamas mums šokoladu padengtą korį, kuris buvo be galo skanesnis nei traškus.

Jokių greito maisto franšizių

Čia gal ir nėra „McDonald’s“ ar „Burger King“, bet yra „Truck Stop“, kur iš perdarytų tarų parduodamos picos, tacos ir ledai. Atrodė irgi gerai, bet turėjome rezervaciją Elvi’s Kitchen – viename geriausių salos restoranų. Čia, su savo kėdėmis smėlyje po Sasekso hercogo nuotrauka per jo vizitą, skirtą Karalienės deimantiniam jubiliejui 2012 m., mes gurkšnojome gatvės kukurūzus ir žuvį su majų prieskoniais, garintais banano lape.

Nejučiomis pasekėme Hario pėdomis ir vėliau, kai iš rifo pakeitėme atogrąžų mišką ir apsigyvenome namelyje prie Chaa Creek, kurį emigrantas Mickas Flemingas atidarė kartu su savo žmona Liuse tais metais, kai Belizas įgijo nepriklausomybę.